SELAMAT LAHIR KEMBALI …. 2015

Salam Sehati Sejiwa semua. Hari ni rupanya hari lahirku.Ha..ha…da lupa sebenarnya. Mujur orang sekeliling ingatkan aku. Semenjak blog ini dibangunkan, hampir setiap tahun bercerita tentang pantasnya masa berlalu seiring dengan usia. Pada hari ini, aku menerima banyak ucapan hari lahir. Bermula dengan Isteri dan bekas anak muridku, rakan-rakan sepejabatku dan ramai lagi. Kalau di laman sosial jangan ceritalah. Tidak putus-putus. Bila dah ucapkan terima kasih atas ucapan hari lahirnya, datang lagi ucapan baharu…ha..ha….ermmm?? perlu aku ucapkan terima kasih pada semua pada 11.59 minit malam ini? mungkin? tapi risau jika waktu itu tidak tiba. Jadi baik lagi membalas ucapan setakat yang termampu. Ya tidak?

Hari ini semasa memandu dari Sandakan ke Telupid, aku berfikir tentang apa yang aku telah lalui sepanjang 30 lebih tahun hidup di muka bumi ini. Terlalu banyak keajaiban dan kepayahan. Hinggakan pada satu tahap aku berfikir, jika diberikan 1 peluang untuk menunaikan hajat pada hari lahir, aku inginkan keajaiban tidak akan pernah putus dalam hidupku. Realiti? he..he…hidup adalah keajaiban dan kepayahan. Seberapa kuatnya aku untuk menahan sakit, sakit pasti akan ada dan pasti akan tiba. Jadi lebih baik aku menikmati setiap detik hidup ini dengan hidup yang aku ada sekarang. Ya…semoga hidup ini akan bertambah dan bercambah menjadi keindahan hidup yang lebih baik berbanding kelmarin atau hari ini.

Terima kasih kepada keluarga dan sahabat handai yang mengucapkan selamat hari lahir kepadaku. Setiap ucapan (Yang terbalas ataupun tidak) adalah amat bermakna bagiku. Disebabkan oleh ucapan kalian, maka aku yakin dan percaya, masih ada lagi insan yang masih lagi ingatkan aku dan mengambil berat tentang aku selama ini…..Anda adalah sebahagian keindahan di dalam hidupku ini………………………Semoga Allah sentiasa merahmati apa jua yang kalian buat sepanjang hidup ini.

Dari Hati,

HZ

Tinggalkan Jawapan

