Chapter 1 – Ke Mana Hilangnya Impian Hidup

Ada bayang-bayang yang tidak dapat aku tinggalkan,

Ada jejak-jejak kaki yang tidak mungkin dapat aku padam,

Ada kenangan yang masih mekar dalam kotak fikiran,

Ada sisa kehidupan silam yang masih lagi aku genggam…..

Tiada insan yang tidak impikan bahagia,

Tiada insan yang rela dirinya dilepaskan pergi,

Oleh seorang insan lain yang bergelar kekasih,

Oleh seorang insan yang bergelar pencinta.

Aku masih lagi di sini,

Menunggu dan berharap segalanya kesedihan akan berlalu pergi,

Jauh pergi meninggalkan diri ini,

Diri yang sedang luka oleh kepiluan yang entah bila akan berakhir.

Damailah kehidupan Sang Pencinta di sana,

Semoga kebahagiaan akan kekal menjadi milik abadi,

Sehingga ke hari tua dan akhir usia,

Dan aku? Hanya Tuhan yang amat mengerti …..

Satu Respons to “Chapter 1 – Ke Mana Hilangnya Impian Hidup”

Tinggalkan Jawapan

