EMIS & e-GTukar

Hello semua….hanya untuk berkongsi maklumat kepada guru-guru yang belum tahu. Mana la tahu sedang2 mencari maklumat mengenai keguruan terbuka pulak blog aku ni. He..he…

EMIS (Educational Management Information System) menempatkan setiap maklumat guru yang sah sepenuhnya. EMIS mengandungi maklumat peribadi guru, perkhidmatan dan banyak lagi sebagai rujukan yang sangat penting kepada semua guru2 yang sah dan layak. Sekiranya kawan2 lupa tentang nombor gaji misalnya, nah..jangan bimbang kerana maklumat ini boleh didapati di dalam EMIS..he..he…ini cuma contoh sahaja ya. Banyak lagi maklumat mengenai guru boleh didapati di dalam EMIS.  e-GTukar pula merupakan Sistem Pertukaran Guru. Alah….guru-guru yang ingin pindah tak kira ke mana, semuanya boleh memohon melalui sistem ini. Dulu kalau nak tukar daerah antara daerah pun nak guna borang kan? Kadang2 borang memohon pertukaran da habis baru kita tahu borang mohon pindah da ada. Masa tu dah terlewat. Sekarang dengan adanya sistem e-GTukar, hanya perlu satu usaha sahaja….iaitu, rajin2 la periksa tapak web sistem ini..hu…hu…tak susah kan? Ada bulan2 khusus untuk memeriksaya. Jadi untuk maklumat lanjut kepada guru-guru yang masih tak tahu atau inginkan maklumat lanjut secara lebih terperinci, sila lawati 2 laman web di bawah ini. harap maklumat ini akan membantu anda warga-warga pendidik sekalian. Sekiranya anda bukan tergolong dari golongan pendidik, anda boleh membantu dengan menyampaikan maklumat ini kepada mereka yang bergelar guru. Terima kasih atas usaha anda secara langsung atau tidak langsung.

EMIS – http://apps.moe.gov.my/emisportalbaru/index.php

e-GTukar – http://apps.emoe.gov.my/epgo/

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: