Rupublik-Hanya Ingin Kau Tahu

Saat saya menulis ‘post’ ini, saya baru sahaja mendengar sebuah lagu yang didendangkan oleh sebuah kumpulan dari Indonesia. Alunan muziknya begitu menyentuh perasaan dan disusuli pula dengan lirik lagu yang penuh makna. Untuk anda yang berjiwa ‘Jiwang’ seperti saya, marilah hayati bersama lirik lagu ini.

Republik – Hanya Ingin Kau Tahu

Ku telah miliki

Rasa indahnya perihku

Rasa hancurnya harapku

Kau lepas cintaku

          Rasakan abadi

          Sekalipun kau mengerti

          Sekalipun kau pahami

          Ku pikir ku salah mengertimu

Ho~0 … Aku

hanya ingin kau tahu

Besarnya cintaku

Tingginya khayalku bersamamu

          Tuk lalui waktu yang tersisa kini

          Di setiap hariku

          Di sisa akhir nafas hidupku

          ow wooo wo wo wo

Walaupun semua hanya ada dalam mimpiku

Hanya ada dalam anganku

Melewati hidup

2 Respons to “Rupublik-Hanya Ingin Kau Tahu”

  1. james monuin Says:

    hai…walaupun saya tak berapa kenal cikgu,tapi saya rasa sungguh bertuah kerana ada juga yang sanggup datang ke kampung saya di inarad….thank you above sacrifice teacher scattered in sk inarad..good deeds you will in remember……nanti ada masa jumpa juga tu di kampung cikgu….god luck!!!!!!!!!!

  2. owh…da msa knun c james jmpa cikgu 2 lau nak cuti kg pn satu abad sekali ja..hehe

Tinggalkan Jawapan

